الثلاثاء، 23 نوفمبر 2021

اشتاق اليك امام البحر  منتظراك 
على الشاطىء  طال البعد فى رؤياك 
وفى البيت على الباب والشباك
 ملكت روحى  دايما وياك
 روحى توأمت روحك
اعلم انتى اصبحت عقلك
قبل قلبك و تفكيرك 
انت مصيرى وانا مصيرك
بحبك واحترت فى غيبتك 
 حيران كمان ومشغول  بحيرتك
كل حب وخير وينبوع حنان اشتاق لحنانك
سأبقى انا جزء من اسمك 
ويكون محفورا داخل قلبى حبك
صورتك  رسمك وخيالك 
اعرف انى دايما على بالك
قلبي يتمناك ويتمتى لحظة لقاك
لا احب سواك
ولا اعيش الا معاك
 انت  الاول والاخير حبيتك
من غيرك اغير ولا اسير لغيرك
اشتياق اصبح كثير لفراقك
انت ابتسامتى وانا حياتك
انت العنوان فى اى مكان
عنوانى عنوانك
 الضحكات والفرح للابتساماتك
 والسرور والسعادة للاخلاصك
عود لى ياحبيبى بحبك بحبك 
 بقلم د.ابراهيم مصطفى بدر

فيما مضى كنت انا واليوم كلي انت وزهوري وان غابت عني فما ذبلت كذا قالت سيدتي انا بعد ما كبرت فيما مضى وهبتك قلبي وعجزت واليوم صوتك يحييني أفأ...